Zaloguj się  |   Rejestracja

Gotowanie na parze

Metoda gotowania na parze sięga czasów przed odkryciem ognia, gdy produkty były gotowane na gorących źródłach lub kamieniach, jest teraz tak popularne jak nigdy dotąd. Orientalne gotowanie zawsze posługiwało się parą jako główną metodę gotowania. Więc jak widzisz, gotowanie na parze to nie dziwaczna chwilowa moda, a sprawdzona, uniwersalna i satysfakcjonująca metoda gotowania czytaj dalej

Ostatnio dodane przepisy

Sałatka z paluszków krabowych

Sałatka z paluszków krabowych

Omlet na parze

Omlet na parze

Panga na parze z suszonymi warzywami

Panga na parze z suszonymi warzywami

Ryba na parze z migdałami

Ryba na parze z migdałami

Świeża ryba na parze z warzywami

Świeża ryba na parze z warzywami

Piersi z kurczaka na parze w sosie brzoskwiniowym

Piersi z kurczaka na parze w sosie brzoskwiniowym

Pstrąg na parze z czosnkiem

Pstrąg na parze z czosnkiem

Kurczak na parze z brokułami

Kurczak na parze z brokułami

Najwyżej ocenione

Pomidory z tuńczykiem

Pomidory z tuńczykiem

Słodka zupka

Słodka zupka

Zupa jajeczna

Zupa jajeczna

Zupa z dyni

Zupa z dyni

Zupa z cukinii z kozim serem

Zupa z cukinii z kozim serem

Kurczak w sosie słodko - kwaśnym

Kurczak w sosie słodko - kwaśnym

Kurczak w sosie sojowym

Kurczak w sosie sojowym

Kurczak w szpinaku

Kurczak w szpinaku

Gotowanie na parze c.d.

Gotowanie na parze nadaje się do większości produktów spożywczych i zaskakująco różnych receptur, jak i posiada dużo zalet w stosunku do innych metod gotowania.

Znacznie wyższy poziom składników odżywczych, witamin i minerałów jest zachowany niż przy innych metodach gotowania. Gotowanie na parze ogranicza witaminę C w warzywach o 40%, podczas gdy przy tradycyjnym gotowaniu, podczas wrzenia - aż o 70%, ponieważ witaminy są gubione w wodzie. Podczas gotowania na parze żywność nie jest zanurzona w wodzie dzięki czemu zawarte w potrawach substancje odżywcze (zawarte przede wszystkim w warzywach) nie uciekają. Pokarmy są na ogół bardziej odżywcze, kiedy są gotowane na parze, nie jest wymagana dodatkowa ilość tłuszczu używana np. przy smażeniu co oznacza również zdrowsze jedzenie i mniej tłuszczu. Nawet w przepisach, gdzie większe zawartości tłuszczu są wymagane, składniki o niższej zawartości tłuszczu mogą być zazwyczaj podstawione, takie jak niskotłuszczowe mleko, śmietana i ser, a drób zawsze bez skóry w celu zmniejszenia zawartości tłuszczu.

Do aromatyzacji potraw można używać przyprawy takie jak imbir, Chile, kminek i kolendra - mogą być dodawane do pikantnych przepisów, gałka muszkatołowa, cynamon, goździki i mięta - do słodkich potraw. Zioła świeże i suszone, soki, wina, wódki, oleje, przyprawy i soki owocowe mogą być również wykorzystywane do ciekawych i wzmacniających smak marynat do wielu produktów żywnościowych przed gotowaniem.

Istnieje kilka zasad, które powinny być uwzględniane przy gotowaniu na parze, aby uzyskać doskonałe rezultaty za każdym razem:
  • Upewnij się, że składniki są najwyższej jakości, w idealnym stanie. Wybierz chude mięsa, które są miękkie i nie wymagają długiego gotowania. Usuń nadmiar tłuszczu przed gotowaniem i zawsze tnij w poprzek włókien.
  • Upewnij się, że pokrywka pasuje dokładnie aby zapobiec ucieczce pary, przedłużając tym samym czas gotowania.
  • Przy wyborze owoców i warzyw, szukaj nieskazitelnej skórki i dobrej barwy. Nie należy używać starych lub poobijanych owoców, gotowanie na parze wzmacnia smak i aromat, nieznaczne skazy w żywności będą wyraźniejsze.
  • Upewnij się, że żywność która jest gotowana razem jest podobnych a nawet takich samych rozmiarów tak, żeby gotowana była taki sam czas. Odnosi się to do posiekanej żywności, mięsa, ryb, drobiu.
  • Nie dopuszczaj do tego aby żywność była zanurzona w wodzie tak aby się gotowała. Odstęp to co najmniej 2,5 cm od cieczy.
  • Rozmieszczaj żywność w parowarze z zachowaniem wolnej przestrzeni, aby para swobodnie krążyła, przez co gotowanie jest bardziej efektywne. Zawsze rozmroź zamrożone mięso, ryby i drób przed gotowaniem, aby umożliwić prawidłowe i kompletne gotowania w zalecanym czasie.
  • Umieszczaj mięso, ryby, soczyste żywności w dolnej warstwie tak, aby nie mogły kapać na żywność poniżej.
  • Zezwalaj na dodatkowe pięć minut na żywność gotowaną w górnej kondygnacji, ponieważ są one dalej od pary.
  • Wreszcie, należy kontynuować gotowanie żywności, jeżeli nie spełniają one indywidualnych upodobań, mimo że były gotowane przez zalecany czas.
Napisz do nas
Copyright © 2011 naparze.pl